lördag 27 juni 2026

poolen

Ja sätt upp den nästa år. Jag kommer mig inte för att gå ner till havet.

Fast nu har vi bevattningsförbud.

Hör att grannarna njuter av sin 🥺

fasfel

Och mitt i värmen så blir det strömavbrott i mitt område. När jag kommer hem möts jag av detta 

Borde stämma Eon 😡

Känns som favorit i repris. Jag bråkade med en sån när jag hade stora huset också 😡

Note to self: norsk reset med hjälp av knappen till höger om apparaten. Av och på. Tack Setel för hjälp via telefon.


värmedag

Har städat två hus från kl 10 till 16.45. Det var vidrigt i värmen. Hur sakta jag än städade 🥵😠

...

...

...
Trots detta blev det olidligt.

Jag orkar inte städa mer 🥺

onsdag 24 juni 2026

utflykt

Utflykt igår med väninnan B. Perfekt svenskt sommarväder! Solen sken och allt var vackert och grönt! Besökte två slottsträdgårdar/parker. Avslutade med pizza på ett nytt seaside hotell. Ett sommarminne!

Det var bra att jag sjukskrev mig själv några dagar.

Den seaside anläggningen är hyfsat nybyggd. Hotell, pool och lägenheter. Det roliga är att jag en gång såg en lägenhet på annons här och blev lite intresserad. Tur att jag inte nappade 😅. Massor av turister och badturister. Stoj och skrik. Hotellet var lite snobbigt. Såna där människor som jag inte gillar. Lustigt var också att det var massor av invandrare på stranden, gäng med mörkhåriga killar och kvinnor i slöja. Kanske inte det klientel hotellanläggningen önskat sig...

måndag 22 juni 2026

vila i trädgården

Nej absolut inte.

Knäckte knäet igår. Sjukskrev mig i tre dagar. Ligga och sola i trädgården kanske? Ja några timmar.

Grannen med de skrikiga ungarna har tydligen tidig semester för nu härjar ungarna på tomten igen.

Grannen med den höga musiken jobbar. Men tonårssonen har vaknat och spelar hög musik. Rap.

Nej grannar är inte bra.


söndag 21 juni 2026

akta

Hur en misshandelshistoria börjar 

Ska nog undvika dejtingappar...

fredag 19 juni 2026

högsommarvärme

När jag går upp från den svala källaren så slår värmen mot mig som en vägg 😅. 

Både varm valborgsmässoafton och midsommarafton. Ojoj. Svenskt rekord?

olyckor

Lyckats klippa mig i fingret med sekatören. De är ganska starka 🥺

Lyckats spilla ett helt glas rödvin på den nya helvita mattan, 2*3 m för 1500 kr. Mycket salt (har nu salt på golvet i hela huset) och snabb dusch med vattenslang räddade den nog. Eller snabb, inte så lätt att få ut den mattan snabbt 🥺

Inte lyckats. Olyckats. 

midsommar

så glad att slippa fira midsommar. Slippa frysa. Fast idag har vi högsommarvärme. Slippa alla förväntningar. Jag ska bara vara. Och pyssla lite.

Grannarna kommer ha vilda kalas. Då är det okej att kunna gömma sig i en ganska ljudisolerad källare 😅

Vilken massa hemska midsommarfiranden jag har upplevt 😠. Nu kan jag erkänna det. Värst var kanske när fd mannen spydde upp sillen rakt på tallriken. Och erkände att han aldrig gillat sill. Och sen gick och lade sig kl 19.30.

Jag var ensam då också...

torsdag 18 juni 2026

inte till mig

Förut bodde jag på landet. Då var alla bilar som kom till mig. Inte så många men om jag hörde en bil eller bildörr så kom det någon. Nu reagerar jag fortfarande på en bildörr eller ljud. Men det är till grannarna. Måste slappna av 😅

onsdag 17 juni 2026

varva ner

Jag tar det lungt. Ansvaret för pojken är över. Nu är det städfirman som gäller. De har bokat in mig för mycket jobb framöver. Jag försöker städa stillsamt. Jobbar på det. Sen åker jag hem och vilar en timme . Somnar nästan. Kanske pysslar jag med något en stund. Sen äter jag mat och vilar framför TVn eller med en bok resten av kvällen.

Dötråkigt? Det jag måste göra nu för att överleva. Orka. 



mina grannar

söndag 14 juni 2026

liv i solen?

...
...

psykiskt matt?

Idag har jag strosat runt hela dagen och fixat fint. Städat, satt upp gardiner och varit på loppis. Jag mår bra.

När jag städat två timmar åt firman så är jag så trött att jag tror att jag ska svimma. Det måste ju vara psykiskt? Utmattningen? Att jag måste klara det?

Och imorgon har jag tre pass jobb. Hur ska jag orka det?

fredag 12 juni 2026