"Det är inte så att de som inte
skiljer sig lever i garanterat bättre äktenskap. Snarare har de kanske
inte ifrågasatt relationen lika intensivt, de har andra krav på vad en
relation ska tillgodose för behov,"
"Kom ihåg att väldigt få relationer klarar att granskas under lupp."
"För en del personer kan skilsmässan nästan bli ett led i den personliga utvecklingen, en akt av frihet och ett markerande av den egna självständigheten på vissa plan."
men jag vill helst inte.
