lördag 8 mars 2014

klimakteriet

"För viss oror kan man känna i en kultur som tillskriver kvinnan kring 50 så många negativa epitet som har med överblomning, uttorkning, asexualitet och ursinne att göra."

 
"beskrev ... klimakteriekvinnan som en bitter och ful gammal tant som av hänsyn till omgivningen borde äta östrogen så länge som möjligt."