måndag 10 mars 2014

kropp och själ

träffat min coach.

Jag frågade om det var mening att vi träffas när jag inte är mig själv.  Är det jag eller hormoner?  När blir jag mig själv eller vem är det? Hen föreslog att det var ett nytt mig. Ett som har tid att fundera.

Hen pratade om att prostituera sig. I bildligt tal. Vad man gör för att få något annat.  Inte för att man vill själv.  Mitt i prick.

Och att kropp och själ är ett.  Jag kan inte fortsätta låta kroppen göra det själen inte vill. 

Men det tar tid att veta. Ska ta tid. Fast jag tror att jag redan vet.